Regulamin

Drogi Pielgrzymie!

witaj w Domu Pielgrzyma im. św. Jana Pawła II u stóp Pani Jasnogórskiej

Regulamin Domu Pielgrzyma

Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających w Domu Pielgrzyma.

  1. Wszyscy Goście korzystający z usług Domu Pielgrzyma są zobowiązani do rejestracji w Recepcji zaraz po przyjeździe.
  2. Podstawą rejestracji jest okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem (Dom Pielgrzyma nie dokonuje kopi dokumentu tożsamości).
  3. Doba noclegowa trwa od godz. 15.00 do godz. 10.00.
  4. Zgłoszenie życzenia przedłużenia pobytu powinno nastąpić możliwie jak najszybciej.
  5. Pracownik Recepcji może odmówić przedłużenia pobytu w przypadku braku wolnych miejsc oraz w przypadku rażącego naruszenia Regulaminu Domu Pielgrzyma.
  6. W Domu Pielgrzyma obowiązuje cisza nocna od godz. 22.00 do godz. 6.00.
  7. W Domu Pielgrzyma drzwi otwierane są za pomocą kluczy, kart elektronicznych a także zarejestrowanej aplikacji na smartfonie. Gość w/w formy dostępu otrzymuje przy rejestracji w recepcji w dniu przyjazdu.  Przy opuszczaniu czasowym Domu Pielgrzyma, klucze należy zostawić  w recepcji. Klucze odbieramy na podstawie wydanych kart pobytu.
  8. Karty elektroniczne oraz klucze służące do otwierania drzwi pokojów w Domu Pielgrzyma są wydawane gościom podczas rejestracji i stanowią narzędzie umożliwiające dostęp do przydzielonego pokoju. Karta i klucz są własnością Domu Pielgrzyma. Gość zobowiązany jest do ich bezpiecznego przechowywania oraz używania tylko do celów związanych z pobytem w hotelu. Zgubienie lub uszkodzenie karty / klucza wymaga niezwłocznego poinformowania pracownika Recepcji, aby mogła zostać wystawiona nowa karta dostępu lub wydany nowy klucz.
  9. Za zgubienie klucza / karty elektronicznej do pokoju pobierana jest opłata w wysokości 50 zł.
  10. W trosce o zapewnienie bezpieczeństwa Gości – Dom Pielgrzyma jest monitorowany, a każdy przebywający na terenie obiektu Gość zgadza się na utrwalanie swojego wizerunku. 
  11. Osoby niezarejestrowane w Recepcji jako Goście nie mogą przebywać na terenie Domu Pielgrzyma, chyba że za wyraźną zgodą pracowników Recepcji. 
  12. Osoby niepełnoletnie mogą przebywać na terenie Domu Pielgrzyma jedynie pod opieką osoby dorosłej.                            
  13. Wszelkie usterki prosimy niezwłocznie zgłaszać w Recepcji.                                                        
  14. Rezerwacji miejsc noclegowych można dokonywać osobiście w Recepcji Domu Pielgrzyma, telefonicznie, poprzez pocztę elektroniczną lub za pośrednictwem strony internetowej, a także poprzez zewnętrzne kanały dostępu np. serwis booking.com.
  15. Ważność rezerwacji trwa do godziny 22.00 w dniu przyjazdu, o ile Gość nie poinformował pracowników recepcji o późniejszym przyjeździe.
  16. Rezerwacja grupowa (powyżej 25 osób) zostaje potwierdzona poprzez wpłatę zaliczki (w sytuacjach nadzwyczajnych, np. krótkiego terminu rezerwacji, potwierdzeniem rezerwacji może być dokument przelewu bankowego przesłany na adres e-mail Recepcji.)                                            
  17. Wpłaty zaliczki dla rezerwacji grup zorganizowanych dokonuje się na podstawie faktury zaliczkowej, którą recepcja przesyła na wskazany przez rezerwującego adres email. Wpłaty należy dokonać w terminie wskazanym na fakturze zaliczkowej (w terminie do 5 dni roboczych).  Organizator, dokonując opłaty rezerwacyjnej, potwierdza zapoznanie się z regulaminem Domu Pielgrzyma i akceptuje jego treść.                                               
  18. Po zaksięgowaniu płatności wpłacający otrzymuje drogą elektroniczną fakturę VAT, co jest potwierdzeniem wpłaty zaliczki oraz dokonania rezerwacji.                                                         
  19. W sytuacji braku wpłaty zaliczki we wskazanym terminie pracownik Recepcji dokonuje anulowania rezerwacji wstępnej, o czym dokonujący rezerwacji zostaje poinformowany pocztą email. 
  20. Wysokość zaliczki dla grup zorganizowanych (powyżej 25 osób) to 25% wartości rezerwacji.     
  21. Rezerwacja grup zorganizowanych (powyżej 25 osób) może być odwołana lub zmniejszona co najmniej 30 dni przed pierwszym planowanych dniem pobytu grupy. Po tym terminie, jednak nie później niż 14 dni przed pierwszym planowanym dniem pobytu grupy, Organizator przyjazdu grupy może zmniejszyć liczbę uczestników o 20% liczby zakładanej w dokonanej rezerwacji, biorąc pod uwagę liczbę zajętych lub zwolnionych pokoi, nie zaś pojedynczych miejsc w pokojach. W przypadku odwołania lub zmniejszenia rezerwacji w terminach, o których mowa powyżej, zaliczka dotycząca części niewykorzystanej rezerwacji będzie zwrócona w całości lub uwzględniona w końcowym rozliczeniu rezerwacji. Zwrot zaliczki nastąpi w ciągu siedmiu dni od dnia pisemnego potwierdzenia odbioru faktury korygującej przelewem bankowym na wskazany przez organizatora numer rachunku. W pozostałych przypadkach zaliczka staje się zadatkiem i nie podlega zwrotowi.
  22. Płatności za całość rezerwacji należy dokonać najpóźniej pierwszego dnia pobytu gotówką lub kartą.
  23. Goście chcący otrzymać Fakturę za pobyt w Domu Pielgrzyma powinni poinformować o tym fakcie pracownika  recepcji przed dokonaniem płatności.
  24. Dom Pielgrzyma nie przyjmuje Gości będących pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, a także Gości który podczas poprzedniego pobytu naruszyli Regulamin albo wyrządzili szkody na mieniu Domu Pielgrzyma lub mieniu osób. 
  25. Dom Pielgrzyma nie ponosi odpowiedzialności za cenne przedmioty pozostawione na terenie obiektu.
  26. Zachowanie osób korzystających z usług Domu Pielgrzyma nie może zakłócać spokoju pobytu innych gości.
  27. Na terenie Domu Pielgrzyma obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu oraz palenia papierosów oraz wyrobów elektronicznych. Osoby nieprzestrzegające tego zakazu, w przypadku uruchomienia alarmu i przybycia straży pożarnej, będą odpowiedzialne za pokrycie kosztów interwencji. Zakrywanie czujek skutkować będzie również obciążeniem Gości karą finansową. Na zewnątrz obiektu, znajduje się oznaczone miejsce przeznaczone dla palaczy.
  28. Ze względu na bezpieczeństwo prosimy nie wnosić na teren obiektu butli z gazem oraz nie używać grzałek elektrycznych. Wrzątek można nabyć bezpłatnie w Barze Pielgrzyma lub w automatach z kawą i herbatą.
  29. Do Domu Pielgrzyma nie można przyjeżdżać ze zwierzętami. Złamanie regulaminu w tej kwestii skutkować będzie obciążeniem Gościa kosztami dezynfekcji pokoju.                             
  30. Gościom Domu Pielgrzyma nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach i ich wyposażeniu, bez uzyskania wyraźnej zgody pracowników Recepcji.                                                           
  31. Goście Domu Pielgrzyma ponoszą pełną materialną odpowiedzialność za szkody przez nich spowodowane. Koszty związane z ich naprawą zobowiązani są pokryć do momentu opuszczenia Domu Pielgrzyma.                                                                                                                                                       
  32. W przypadku grup zorganizowanych pełną materialną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez uczestników grupy, ponosi Pilot odpowiedzialny za grupę wraz z Organizatorem przyjazdu grupy. Koszty związane z naprawą dokonanych zniszczeń Pilot grupy powinien pokryć do momentu opuszczenia Domu Pielgrzyma. Pilot może też podpisać zobowiązanie w imieniu Organizatora przyjazdu grupy do pokrycia kosztów dokonanych zniszczeń z terminem płatności 14 dni.                                                                                                                                                            
  33. Za wszelkie szkody wyrządzone przez osoby niepełnoletnie pełną odpowiedzialność materialną ponoszą ich opiekunowie prawni.                                                                                                                  
  34. Niektóre koszty, którymi Dom Pielgrzyma może obciążyć Gości lub Odpowiedzialnych za grupy, w przypadku stwierdzenia nieprzestrzegania Regulaminu i dokonanych zniszczeń:  
    • nieuzasadnione przywołanie straży pożarnej: zgodnie z rachunkiem wystawionym przez PSP, lecz nie mniej niż 1200 zł
    • wyłączenie pokoju z użytku spowodowane koniecznością usunięcia wad powstałych w wyniku korzystania z urządzeń i wyposażenia niezgodnie z ich przeznaczeniem: 1000 zł
    • dezynfekcja pokoju po zwierzętach: 1200 zł
    • zakrywanie czujek dymowych / konieczność dezynfekcji pokoju po korzystaniu z wyrobów tytoniowych: 600 zł
    • inne koszty zniszczeń – według szacunku kosztów
  35. Goście przyjeżdżający do Domu Pielgrzyma rowerami mają możliwość zostawienia ich w tzw.  Rowerowni znajdującej się w pawilonie przy holu głównym. Zabrania się wprowadzania rowerów na hol Recepcji oraz do pokoi.
  36. Goście wyrażają zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – tzw. RODO, jak również Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych), Administratorem danych osobowych jest Klasztor OO. Paulinów Jana Góra, ul. Kordeckiego 2, 42-225 Częstochowa furta@jasnagora.pl. Wszelkie sprawy związane z przepisami RODO załatwia Inspektor Ochrony Danych Osobowych na Jasnej Górze z którym można skontaktować się poprzez e-mail: ido.osppe@gmail.com. Wyrażona zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez żadnych negatywnych skutków oraz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia procedury rezerwacji, rejestracji, skorzystania z noclegu i zrealizowania płatności (w tym wystawienia dokumentów księgowych) czy korzystania z innych usług świadczonych przez Dom Pielgrzyma. Goście mają prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich korygowania.
  37. Ostatniego dnia pobytu prosimy o zdjęcie pościeli.
  38. Dom Pielgrzyma nie przyjmuje na nocleg gości zamieszkałych na terenie miasta Częstochowy.